207 nových dárců během jednoho dne v přerovské Meoptě

Ve čtvrtek 7. dubna 2016 se společnost Meopta zapojila ve velkém stylu do podpory Českého národního registru dárců dřeně.
Na tento jeden den se do prostor firmy přemístilo mobilní náběrové centrum s cílem co nejvíce zjednodušit zápis lidí do registru.
Celá akce předčila očekávání. Do iniciativy pojmenované "Každý může zachránit život" se zapojilo celkem 207 lidí z řad zaměstnanců pořadatelské Meopty i široké veřejnosti. Celý den byla přítomna i spolupracovnice našeho registru, paní Zdenka Wasserbaureová, jež se osvětě dárcovství kostní dřeně věnuje téměř dvacet let. Z výsledku iniciativy byla nadšená:"Meopta je vůbec první firma, která se zapojila do podpory registru ve velkém a na profesionální úrovni. Myslím, že je to správná cesta. Navíc to, že jsme krev odebírali přímo ve firmě, bylo pro lidi velkým zjednodušením, protože celá procedura zabrala pouze pár minut a nemuseli jezdit nikam dál. Přála bych si, aby se po vzory Meopty zapojilo více firem."

Přerovská Meopta − optika, s.r.o., přední světový výrobce optiky a největší zaměstnavatel Olomouckého kraje, využila potenciálu a své velikosti. Zaměstnanců ve věku 18 – 35 let, což je věkové omezení vstupu do registru, pracuje v Meoptě skoro 600. Informace spojené s darováním kostní dřeně obdrželi zaměstnanci s dostatečným předstihem: "Vstup do registru má svá pravidla, proto jsme lidem uvnitř firmy poslali osobní dopisy dopředu, aby měli dost času si celou věc promyslet," komentuje Pavla Krutílková z marketingového oddělení, která celou akci pomáhala organizovat. "Lidem, kteří jsou mimo věkovou hranici, jsme dali možnost přispět i finančně, a i zde výsledek předčil očekávání. Vybralo se bezmála dvacet tisíc korun. Meopta tuto částku ještě zdvojnásobí. Výtěžek půjde na konto Nadace pro transplantace kostní dřeně, která hradí náklady na vyšetření vzorků krve potenciálních dárců."

K celé iniciativě se připojily také další přerovské firmy: Pivovar Zubr, Aramark, květinářství Amazonka, agentura Jutty Group a další. Některé z nich dokonce o podobné akci již uvažují také. Květinářství Amazonka věnovalo tulipány, z jejichž prodeje šel výtěžek Nadaci pro transplantaci kostní dřeně.

Fotografie vykreslují atmosféru vstupu zaměstnanců přerovské Meopty do ČNRDD.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12